Siis tänään kävin ensimmäistä kertaa parsonnien kujajuoksussa, siis tiedättekö se semmoinen niin kuin Pamplonan härkien juoksujutska, mutta paaaaljon vaarallisempi.


bull-san-fermin.jpg

Siellä oli tuttajakin, kuten Velho-herra ja Gimmallinen otus, Mölli, eikun siis Melli, oli jätetty kotiin häpeämään, mikä olikin ehkä parempi sille, sillä olisin voinut vaikka antaa sille spank.gif.
Starttialueella oli kovin tiheä tunnelma ja joku ystävällinen roiskautti Minulle hieman keltaista parfyymiä turkille, samanlaista jota myös Minun padikaartitkin ovat silloin tällöin lorauttaneet Minun turkille.

Juoksu lähti liikkeelle ja heti kävi selväksi, jotta muut pinkoivat Minua karkuun minkä kintuistaan kerkesivät, sillä Minä jäin käppäilemään arvokkaasti letkan viimeisenä. Hyvitykseksi aikaisemmista kolttosistaan Velho tarjosi suurimman osan matkasta oman kuljettajansa Minun käyttööni, joten matka sujui sikäli leppoisasti.

Maalialueelle saavuttuani voittajana, sillä voittajahan oli se, joka isoimmalla ajalla saapuu maaliin, rupesi joku, mikä-lie-sen-nimi-nyt-taas-olikaan, onnettoman kokoinen rippana (niin niin mun kokoinenhan se oli niin, mutta ei sinne kaikkea tarvi kirjottaa, senkin mäntti tulkki...!) riiheämään Minulle ja luulemaan, että olen joku baaritiski, johon voi nojailla miten vaan (No niin joo jos nyt vähän nojailin ittekin, niin mitä sitten...). Joten minun piti antaa sille vähän spank.gif (no en niin mitään antanut, mitäs se sulle kuuluu mitä ei tapahtunut, tää on mun ploki ja sinä vain kirjoitat mitä minä sanon, TAUKKI!)

Pakko vielä mainita kun rupesi vähän arveluttamaan... Nimittäin näin, että Uljas Ritari vaihtoi jotain salaperäisiä pussukoita Velhon ja Gimmallisen kuljettajien kanssa. Mitähän hämärpisneksiä niillä oikein on näin joulun alla, nimittäin padikaartit ovat kertoneet nähneensä vastaavaa lähes joka vuosi näihin aikoihin? Ei kai niillä vaan ole mitään mafia-juttuja, kansainvälistä luu-kauppaa tai jotain muuta hämärää? Onkohan se laajakin rinki, onkohan kukaan muu todistanut vastaavaa? Pitäisikö tästä ilmoittaa johonkin?